Skip to content

Gezondheid magazine

Dagelijkse dosis vitamine

Het is belangrijk om dagelijks je dosis aan vitamine binnen te krijgen. Is dit niet altijd het geval dan is dat niet zo heel erg en hef je hetgeen op door andere dagen net even iets meer te eten aan vitamine die vooral in groente en fruit zit. Toch zit er ook een vitamine in iets wat wij niet kunnen eten. Dit is namelijk vitamine D. Vitamine D verkrijgen wij doormiddel van de zon. Het is daarom dus goed voor je om regelmatig in de zon te lopen, zodoende verkrijgen wij vitamine D. Personen die bijvoorbeeld veel op kantoor werken, groot of klein, krijgen minder uren zonlicht per dag dan iemand die vaker buiten is. Daarnaast zorgt vitamine D er ook voor dat we vrolijker zijn. Mocht je een tekort hebben aan vitamine D dan kan dat vaak verklaren waarom je de laatste dagen misschien wat chagrijniger bent.

Maar niet alleen vitamine D is belangrijk voor ons lichaam. Eigenlijk zijn alle vitamine van belang om goed en gezond te functioneren. Veel mensen hebben eigenlijk een tekort aan vitamine zonder dat zij het merken. Dit komt vaak doordat we niet precies weten welke vitamine voor wat zijn en wat het voor een werking heeft in ons lichaam. Op den duur bij vitamine te kort kunnen daardoor toch klachten ontstaan zonder dat je het direct zou afschuiven op vitamine te kort. Deze klachten kunnen bestaan uit onder anderen vermoeidheid, slapeloosheid, slechte concentratie en lusteloosheid. Wanneer men er echt lang last van heeft en het gevoel heeft dat het wel over gaat, kan te maken krijgen met specifieke ziektes.

Het is daarom van belang dat je dagelijks toch je dosis aan vitamine binnen krijgt. Dit hoeft niet altijd te gaan via vast voedsel zoals groenten en fruit. Maar kan ook door middel van voedingssupplementen. Er zijn vele verschillende soorten supplementen op de markt. Het is daarom aan te raden om altijd onderzoek te doen naar de herkomst van de pillen en of deze betrouwbaar zijn.

 

https://www.topvitamins.nl

Comments are Closed on this Post